plant phatology

نوشته شده توسط سینا

plant phatology

نوشته شده توسط سینا

استفاده از گیاه سیر در مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی

از اندام گیاه کامل ، حبه ، برگ و گل در مبارزه با آفات و بیماریها به عنوان دفع کننده ، حشره کش ، نماتد کش ، قارچکش و آنتی بیوتیک استفاده می کنند.

  فرمول های مختلف تهیه عصاره سیر :
فرمول اول ، مواد مورد نیاز : 85 گرم حبه سیر خرد شده ، 35 میلی لیتر روغن معدنی ( روغن نباتی ) ، 10 میلی لیتر صابون مایع ، 950 میلی لیتر آب و یک صافی و بطری .
نحوه تهیه : سیر خرد شده را به روغن اضافه کنید. بگذارید این مخلوط به مدت 24 ساعت بماند . سپس به آن آب و صابون اضافه کنید و خوب بهم بزنید و در یک بطری نگهداری کنید.
نحوه مصرف : یک قسمت از این فرمول را پس از صاف کردن با 19 قسمت آب رقیق کنید به عنوان مثال 50 میلی لیتر از امولسیون با 950 میلی لیتر آب رقیق شود.
قبل از سمپاشی آن را خوب تکان دهید و تمام اندام گیاه را با این امولسیون کاملا" پوشش دهید . سمپاشی در اوایل صبح ارحج می باشد.
آفات قابل کنترل با این امولسیون عبارتند از : کرم قوزه ، کرم برگخوار ، سوسک پنبه ، تریپس پیاز ، شب پره غده سیب زمینی ، نماتد مولد گره ریشه ، کرم ساقه خوار ، بیماریهای باکتریایی ، سفیدک دروغی و بیماری بلاست برنج می باشد.
فرمول دوم
موارد مورد نیاز : دو حبه سیر ، چند قطره صابون ، دو فنجان آب ، آسیاب ، صافی و بطری
نحوه تهیه : سیر را آسیاب کنید و خوب مخلوط کرده و آن را 24 ساعت بگذارید بماند . سپس به آن آب و صابون اضافه کرده و بهم بزنید و قبل از استفاده از آن را صاف کنید.
نحوه مصرف : یک قسمت از این امولسیون را با 9 قسمت آب رقیق کنید و قبل از سمپاشی آن را خوب تکان دهید.
تمام اندام گیاه را با این محصول پوشش دهید و سمپاشی در اوایل صبح ارجح است.
آفات قابل کنترل با این فرمول عبارتند از لکه های سیاه ، سوختگی ها ، پوسیدگی های میوه سفیدک ، زنگ ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.